преп. д-р Благовеста Троева
Департамент: Чужди езици и култури
Телефон: -
E-mail: btroeva@nbu.bg
Приемно време: Петък 9:45-11:15 Компютърна зала ІІІ Корпус,Понеделник 13:00-14:00 ВКС за онлайн групи, troeva@nbu.bg, Messenger: Bla Онлайн,Сряда 13:00-14:30 ВКС за онлайн групи, troeva@nbu.bg, Messenger: Bla Онлайн
Професионална автобиография:
ПРОФЕСИОНАЛЕН ОПИТ
Щатен преподавател в Нов български университет в департамент "Чужди езици и култури". Води курсове по английски език, Приобщаващо образование и Методика на ЧЕО. Оценител в Държавни зрелостни изпити по английски език.
Идентификатор в ORCID: 0000-0002-8477-2053
ОБРАЗОВАНИЕ
ОНС "Доктор": професионално направление - 1.3. Методика на обучението по..., научна специалност - Методика на обучението по съвременни езици
Магистър: Английска филология - Софийски университет "Св. Климент Охридски"
Магистър: Специално и приобщаващо образование - Университет Роухамптън, Лондон
Квалификационни курсове:
2025 AI in the English language classroom
Course provider: TESOL International Association
2025 Professional Development for Teacher Trainers
Course provider: Arizona State University
2024 TESOL Methodology
Course provider: University of Maryland, Baltimore County
2018 Dyslexia and Foreign Language Teachiing
Lancaster University
Щатен преподавател в Нов български университет в департамент "Чужди езици и култури". Води курсове по английски език, Приобщаващо образование и Методика на ЧЕО. Оценител в Държавни зрелостни изпити по английски език.
Идентификатор в ORCID: 0000-0002-8477-2053
ОБРАЗОВАНИЕ
ОНС "Доктор": професионално направление - 1.3. Методика на обучението по..., научна специалност - Методика на обучението по съвременни езици
Магистър: Английска филология - Софийски университет "Св. Климент Охридски"
Магистър: Специално и приобщаващо образование - Университет Роухамптън, Лондон
Квалификационни курсове:
2025 AI in the English language classroom
Course provider: TESOL International Association
2025 Professional Development for Teacher Trainers
Course provider: Arizona State University
2024 TESOL Methodology
Course provider: University of Maryland, Baltimore County
2018 Dyslexia and Foreign Language Teachiing
Lancaster University
Публикации:
Троева-Чалъкова, Б. (2018) „Преподаване на чужди езици на ученици с дислексия“, публикация в сборник от педагогическа конференция на Технически университет – Варна „Клъстери и иновации в образованието“ 5-7.10. 2018
Троева-Чалъкова, Б. (2018) „Влиянието на дислексията върху изучаването на английски език като чужд“, публикация в сборник от международна докторантска конференция на Педагогически факултет в ШУ „Епископ Константин Преславски“ 26-28.10.2018
Troeva, B. (2017) ‘Inclusive Education in Foreign Language Teaching: What is the First Step to Make it Work?’, Юбилеен годишник на департамент „Англицистика“ 2016, Издателство на Нов български университет, стр. 29-44
Troeva, B., (2016) Teachers’ Perceptions of the Differences in the Reading Profiles of Students with Dyslexia and the Role of Dyslexia Assessment for an Appropriate Choice of Teaching Strategy, English Studies at NBU, vol. 1, issue 2, 27-40. Available at: http://esnbu.org/data/file/2015/2015-2-2-troeva-pp27-40.pdf
Troeva, B., (2016) ‘The Process of Reading and the Teaching of Reading Skills to Pupils with Dyslexia’, Pedagogy: Bulgarian Journal of Educational Research and Practice, vol. 88, 3, pp. 366-386.
Troeva, B., (2015) ‘The Role of Teaching Assistants in Meeting Special Educational Needs at Mainstream Schools’, Pedagogy: Bulgarian Journal of Educational Research and Practice, vol. 87, 4, pp. 512-519.
Troeva, B., (2015) Helping Learners with Dyslexia Read in English, English Studies at NBU, vol. 1, issue 1, 76-85. Available at: http://esnbu.org/data/files/2015/2015-1-5-troeva-pp63-71.pdf
Троева-Чалъкова, Б. (2018) „Влиянието на дислексията върху изучаването на английски език като чужд“, публикация в сборник от международна докторантска конференция на Педагогически факултет в ШУ „Епископ Константин Преславски“ 26-28.10.2018
Troeva, B. (2017) ‘Inclusive Education in Foreign Language Teaching: What is the First Step to Make it Work?’, Юбилеен годишник на департамент „Англицистика“ 2016, Издателство на Нов български университет, стр. 29-44
Troeva, B., (2016) Teachers’ Perceptions of the Differences in the Reading Profiles of Students with Dyslexia and the Role of Dyslexia Assessment for an Appropriate Choice of Teaching Strategy, English Studies at NBU, vol. 1, issue 2, 27-40. Available at: http://esnbu.org/data/file/2015/2015-2-2-troeva-pp27-40.pdf
Troeva, B., (2016) ‘The Process of Reading and the Teaching of Reading Skills to Pupils with Dyslexia’, Pedagogy: Bulgarian Journal of Educational Research and Practice, vol. 88, 3, pp. 366-386.
Troeva, B., (2015) ‘The Role of Teaching Assistants in Meeting Special Educational Needs at Mainstream Schools’, Pedagogy: Bulgarian Journal of Educational Research and Practice, vol. 87, 4, pp. 512-519.
Troeva, B., (2015) Helping Learners with Dyslexia Read in English, English Studies at NBU, vol. 1, issue 1, 76-85. Available at: http://esnbu.org/data/files/2015/2015-1-5-troeva-pp63-71.pdf
